Метадычнае аб’яднанне настаўнікаў прыродазнаўча-матэматычнага цыкла
Гурыновіч Тамара Іванаўна, кіраўнік МА, настаўнік матэматыкі і інфарматыкі
Грыневіч Вольга Анатольеўна, настаўнік біялогіі і геаграфіі
Лапіцкая Таццяна Уладзіміраўна, настаўнік хіміі
Гурыновіч Тамара Іванаўна, настаўнік матэматыкі і інфарматыкі
Кур’ян Уладзімір Аляксандравіч, настаўнік працоўнага навучання
Прымак Людміла Аляксандраўна, настаўнік працоўнага навучання
Цімошчанка Алена Анатольеўна, настаўнік фізікі і матэматыкі
Чарніцкая Алена Міхайлаўна, настаўнік матэматыкі
Банк ідэй метадычных матэрыялаў па візуалізацыі
План работы
вучэбна-метадычнага аб’яднання настаўнікаў
прыродазнаўча-матэматычнага цыкла
на 2023/2024 навучальны год
Кіраўнік МА: Гурыновіч Тамара Іванаўна,
настаўнік інфарматыкі, матэматыкі
Тэма: Удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў па пытаннях выхавання і развіцця асобы вучня сродкамі вучэбных прадметаў ВМА.
Мэта: Стварэнне ўмоў для ўдасканалення прадметна-метадычнай падрыхтоўкі настаўнікаў прыродазнаўча-матэматычнага цыкла праз удасканаленне прафесійных ведаў і ўменняў педагогаў, творчага патэнцыялу і прафесійнай кампетэнтнасці.
Задачы:
- Актуалізаваць і паглыбіць веды настаўнікаў пра сучасныя тэхналогіі навучання, удасканальваць методыку выкладання вучэбных прадметаў, авалодаць здароўезберагальнымі адукацыйнымі тэхналогіямі.
- Уключыць настаўнікаў у дзейнасць па засваенні і рэалізацыі ў адукацыйнай практыцы тэхналогіі візуалізацыі вучэбнай інфармацыі, якая спрыяе асэнсаванаму засваенню навучэнцамі навучальнага матэрыялу.
- Асвоіць настаўнікамі спосабы арганізацыі навучання навучэнцаў з шырокім выкарыстаннем сучасных сродкаў візуалізацыі, камунікацыі, анлайн узаемадзеяння, дыстанцыйнага навучання і адукацыйных Інтэрнэт-рэсурсаў.
- Удасканальваць адукацыйны працэс па вучэбных прадметах з улікам вынікаў рэспубліканскіх кантрольных работ па вучэбных прадметах.
- Азнаёміць педагогаў з магчымасцямі выкарыстання матэрыялаў адзінага інфармацыйна-адукацыйнага рэсурса ў адукацыйным працэсе.
- Стварыць умовы для метадычнага суправаджэння росту прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў і іх паспяховай атэстацыі.
- Інфармаваць педагагічных работнікаў аб нарматыўным прававым, навукова-метадычным забеспячэнні адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах, навінках педагагічнай літаратуры.
ПЛАН-ГРАФІК
№ п/п |
Мерапрыемствы |
Тэрмін |
Адказныя |
1. |
Пасяджэнне ВМА “Фарміраванне функцыянальнай граматнасці навучэнцаў сродкамі вучэбных прадметаў” |
лістапад
|
Кіраўнік МА, настаўнікі-прадметнікі |
2. |
Узгадненне каляндарна-тэматычнага планавання на 2023/2024 навучальны год. Планаванне работы настаўнікаў па самаадукацыі. Арганізацыя работы з матываванымі вучнямі. Падрыхтоўка да I этапу рэспубліканскай алімпіяды па матэматыцы, фізіцы, хіміі, біялогіі, геаграфіі, інфарматыцы і працоўнаму навучанню. Арганізацыя і правядзенне І этапу рэспубліканскай алімпіяды Падвядзенне вынікаў І этапу рэспубліканскай алімпіяды Удзел у інтэрнэт – алімпіядах па прадметах. Удзел у міжнародных прадметных конкурсах. Падрыхтоўка да II этапу рэспубліканскай алімпіяды. Удзел у II этапе рэспубліканскай алімпіяды. |
верасень – кастрычнік |
Кіраўнік МА, настаўнікі-прадметнікі |
3. |
Пасяджэнне ВМА “Рэалізацыя выхаваўчага патэнцыялу вучэбных прадметаў прыродазнаўча-матэматычнага цыкла” |
студзень |
Кіраўнік МА, настаўнікі-прадметнікі |
4. |
Работа па тэмах самаадукацыі. Удзел у псіхолага-педагагічным кансіліуме “Адаптацыя навучэнцаў 5 класа”. Удзел у інтэрнэт – алімпіядах па прадметах. Удзел у міжнародных прадметных конкурсах. |
лістапад – снежань |
Кіраўнік МА, настаўнікі-прадметнікі |
5. |
Пасяджэнне ВМА “Сучасны ўрок: рацыянальныя метады і прыёмы навучання навучэнцаў рашэнню задач рознага ўзроўню складанасці як неабходная ўмова развіцця лагічнага і крытычнага мыслення навучэнцаў” |
красавік |
Кіраўнік МА, настаўнікі-прадметнікі |
6. |
Удзел у міжнародных прадметных конкурсах. Падрыхтоўка вучняў да раёнай алімпіяды. Арганізацыя і ўдзел навучэнцаў у раённай алімпіядзе. Работа настаўнікаў па тэмах самаадукацыі. Узаеманаведванне ўрокаў з мэтай павышэння эфектыўнасці самастойнай работы настаўнікаў. Удзел у круглым стале па вынікам удзелу ў алімпіядным руху і даследчай дзейнасці. |
студзень- красавік |
Кіраўнік МА, настаўнікі-прадметнікі |
7. |
Пасяджэнне МА “Арганізацыя і змест выкладання вучэбных прадметаў прыродазнаўча-матэматычнага цыкла ў 2024/2025 навучальным годзе” |
жнівень |
Кіраўнік МА, настаўнікі-прадметнікі |
8. |
Творчыя справаздачы па самаадукацыі настаўнікаў, якія працуюць над тэмамі самаадукацыі 2 і 3 год. Падвядзенне вынікаў работы ВМА за год. Дыягностыка педагагічных цяжкасцей для планавання работы на наступны навучальны год. |
красавік- жнівень |
Кіраўнік МА, настаўнікі-прадметнікі |
9. |
Узаеманаведванне вучэбных і факультатыўных заняткаў з мэтай павышэння эфектыўнасці выкладання і абмену вопытам настаўнікаў. |
на працягу года |
члены МА |
10. |
Распрацоўка і накапленне вучэбна-дыдактычнага матэрыялу для рэалізацыіі прадметнага зместу з улікам сучасных патрабаванняў. |
на працягу года |
члены МА |
11. |
Удзел у рабоце метадычных аб’яднанняў раёнага ўзроўню, абласных семінарах. |
на працягу года |
члены МА |
12. |
Удзел у рабоце школьных педагагічных саветаў. |
на працягу года |
члены МА |
13. |
Курсавая падрыхтоўка на базе МАІРА |
на працягу года |
члены МА |
14. |
Аналіз узроўня вучэбных дасягненняў, вынікаў удзелу ў розных этапах алімпіяды па вучэбным прадметам і распрацоўка рэкамендацый па павышэнню якасці ведаў навучэнцаў. |
на працягу года |
члены МА |
15. |
Правядзенне прадметных тыдняў. |
на працягу года |
члены МА |
16. |
Індывідуальныя кансультацыі “Электронныя дзённікі: іх выкарыстанне ў адукацыйным працэсе” |
на працягу года |
Гурыновіч Т.І., Чарніцкая А.М. |